私たちは、ヘルスケアコミュニケーションラボです。
私たちのテーマは、医療・介護・健康増進の分野において、生活者、サービス提供者、メーカーの三者を結び、良質なコミュニケーションを促進することです。
このテーマを追求するためには、相手や状況によって立場を変えることが大切だと私たちは考えます。
すなわち、メディアとなってコミュニケーションの場をつくること。翻訳者となって専門性の高い知識や情報を活用しやすくすること。そして生活者、利用者の立場でものを見て感じ発想すること。
We are Healthcare Communication Lab.
Our mission is to facilitate high quality communication that connects consumers, service providers, and manufacturers in the healthcare, care worker, and health promotion sectors.
To carry out this mission, we believe it is important to change our stance according to the audience and situation.
In other words, it is important to play the role of the media and create a space for communication; to play the role of a translator and make it easy for expert knowledge and information to be used; and to convey ideas after viewing and understanding things from the consumers’ and users’ perspective.
「コミュニケーションとは、知覚であり、期待であり、要求であり、情報ではない」とは、ドラッカーの言葉です。
“コミュニケーション”と“情報”とは相反するものでありながら相互依存の関係にある。これこそヘルスケア領域において忘れてはいけない象徴的な教えと捉え、人と社会を対象とした仕事をすることで私たちの存在価値を高めていきたいと考えています。
クリエイティブエージェンシーから生まれたヘルスケアコミュニケーションラボ。私たちは、これまで培ってきたネットワーク力、コラボレーション力、クリエイティブ力を使って、人と社会に変革をもたらす新しいコミュニケーションを創造できると信じています。
Peter Drucker once said, “Communication is perception, expectation, and demand, not information.”
“Communication” and “information” have an opposing but interdependent relationship. While regarding this as a symbolic teaching that must not be forgotten in the healthcare sector, we want to increase our existential value by doing work for people and society.
Healthcare Communication Lab was born out of a creative agency. Using our abilities nurtured to date in networking, collaboration, and creating, we believe we can create new communication that brings about transformation in people and society.